FANDOM

Create a Sim

Związek (relacja) – więź emocjonalna łącząca dwóch Simów. W trakcie dokonywania interakcji Simowie zyskują "punkty związku/relacji". O ich liczbie decyduje reakcja na działanie poszczególnej osoby. Punkty są dodawane lub odejmowane od wskaźnika związków, który mówi nam o więzi między dwoma Simami. To od niego zależy, jakich interakcji nasz Sim może użyć w trakcie rozmowy z drugą osobą.

Związki mogą mieć charakter obojętny, przyjazny, wrogi lub romantyczny. Jeśli przestaniemy komunikować się z danym Simem, wskaźnik związku zacznie spadać.

The Sims

W podstawie pierwszej części gry występuje pojedynczy wskaźnik związku, który rozciąga się od -100 do 100 punktów. Wraz z dodatkiem Randka następuje podział na wskaźnik związku dziennego i życiowego. Ten sam układ pojawia się w The Sims 2.

Simowie mogą zostać przyjaciółmi od co najmniej 50 punktów relacji we wskaźniku związku dziennego. Nie istnieje tutaj pojęcie "najlepszych przyjaciół", jednak od ponad 70 punktów dwoje dorosłych Simów może rozpocząć romans. Przynajmniej 70 punktów relacji we wskaźniku związku życiowego skutkuje miłością.

Liczba punktów we wskaźniku związku życiowego wzrasta wraz z ilością czasu spędzonego z daną osobą. Nie oznacza to, że Simowie muszą bez przerwy ze sobą rozmawiać - wystarczy, że będą przebywać na tej samej parceli mieszkalnej. Niektóre interakcje przyczyniają się do wzrostu liczby punktów wskaźnika związku życiowego, np. przekazanie drugiej osobie upominku.

The Sims 2

Rodzaje związków w The Sims 2

Rodzaje związków Liczba punktów
-100 -50 -15 -10 -5 0 5 10 15 25 50 60 70 85 100
Wrogie Wróg (≤ -50)
Obojętne Nowy znajomy (> -2 i < 2)
Znajomy (> -50 i < 50)
Przyjazne[1] Przyjaciel (≥ 50)
Najlepszy przyjaciel
(Pasek życiowy ≥ 50)[2]
Romantyczne[3] Zauroczenie (≥ 70)
Miłość (Pasek życiowy ≥ 70)

Obojętne

  • Nowy znajomy
  • Znajomy

Wrogie

  • Wróg

Przyjazne

  • Przyjaciel
  • Najlepszy przyjaciel
  • Najlepszy przyjaciel na zawsze

Romantyczne

  • Zauroczenie
  • Miłość
  • Stała sympatia

Rodzaje związków u zwierzaków

Koty

  • Mój

Psy

  • Opiekun
  • Stado
  • Najlepszy przyjaciel

The Sims 3 i The Sims Średniowiecze

Związki w The Sims 3 i The Sims Średniowiecze wyglądają nieco inaczej niż w poprzednich częściach gry. Informacja o liczbie "punktów związku/relacji" nie zostaje podana, zaś zamiast dwóch wskaźników występuje tylko jeden. Na samym początku Simowie są nieznajomymi. Ich znajomość rozpoczyna się po dokonaniu pierwszej interakcji.

Przyjazne relacje to kolejno przyjaciel, dobry przyjaciel i najlepszy przyjaciel. Utrzymanie przyjaznych relacji przez dłuższy czas sprawia, że druga osoba staje się dla Sima dawnym przyjacielem.

Kiedy Simów łączy wroga relacja, jej pierwszy stopień to nielubiany. Wybierając odpowiednią interakcję, możemy sprawić, że Sim uzna drugą osobę za wroga.

Pierwszą możliwą do osiągnięcia romantyczną relacją jest zauroczenie. Na tym etapie Sim może poprosić drugą osobę, by zostali tylko przyjaciółmi. Możliwe jest również przejście z zauroczenia do stałego związku. W tym celu Sim musi wykonać szereg interakcji romantycznych, aż będzie postrzegał drugą osobę jako "niezwykle atrakcyjną". Jeśli Simowie zerwą ze sobą, będą oznaczeni jako były chłopak i była dziewczyna. Kolejne etapy relacji to zaręczyny i małżeństwo. Zakończenie któregokolwiek związku skutkuje w znacznym obniżeniu jego wskaźnika w panelu związków.

The Sims 4

W czwartej części gry mamy dwa wskaźniki związków. Pierwszy wskaźnik odpowiada za przyjazne relacje, natomiast drugi za relacje romantyczne.

Im wyższy wskaźnik związku, tym więcej Sim może dokonywać interakcji z drugą osobą. Na samym początku Simowie są nieznajomymi, zaś ich kolejne relacje wyglądają podobnie do związków w poprzednich częściach gry.

Emocje mają duży wpływ na związki. Dla przykładu, interakcje romantyczne wykonywane przez Sima we flirciarskim nastroju będą znacznie skuteczniejsze.

Ciekawostki

Przypisy

  1. Są to związki proporcjonalne, co oznacza, że obie strony muszą mieć wymaganą liczbę punktów.
  2. Wprowadzona w dodatku The Sims 2: Czas wolny relacja najlepszy przyjaciel na zawsze nie została uwzględniona w tabeli.
  3. Osiągnięcie romantycznej relacji wymaga użycia interakcji romantycznych.