FANDOM

Create a Sim The Sims Icon The Sims 2 Icon

Zainteresowania są losowo generowane przy narodzinach Sima w The Sims oraz The Sims 2. Im więcej punktów zainteresowania, tym bardziej Sim interesuje się danym tematem. Simowie będą zwykle inicjowali temat rozmowy bazując na zainteresowaniu, które ma najwięcej punktów. Dla najdłuższych i najbardziej konstruktywnych rozmów Simowie powinni rozmawiać z innymi osobami, z którymi mogą dzielić swoje zainteresowania. Zainteresowania można wspomagać czytając magazyny[TSR][TS2], jednak rozwijanie niektórych zainteresowań sprawia, że Sim może stracić entuzjazm wobec innych tematów.

Zainteresowania w The Sims 2 można zmieniać za pomocą programu SimPE oraz aktywnego w grze kodu boolprop TestingCheatsEnabled true.

The Sims

Cecha Perfekcjonista TS4
Wątpliwe tłumaczenie
Poniższa sekcja może posiadać błędy w tłumaczeniu. Jeśli jesteś pewny oryginalnego tłumaczenia i widzisz błąd, popraw ją!

Oryginalnie w The Sims było 8 dostępnych zainteresowań; Podróże, Pieniądze, Polityka, Lata 60, Pogoda, Sport i Przyroda. Dzieci miały swoje oddzielne zainteresowania, gdzie to pierwsze cztery były zastąpione przez Zabawki, Kosmitów, Zwierzaki oraz Szkołę. Początkowo, zainteresowania były ukryte i można było je wyświetlić jedynie kodami. Dodatek Randka dodał kolejne 7 zainteresowań które były dostępne tylko dla dorosłych, a były to; Ćwiczenia, Jedzenie, Imprezy, Moda, Hollywood, Technologia oraz Romanse. Zainteresowania mogą zostać wyświetlone w zakładce Zainteresowania w dolnym interfejsie. Randka wprowadza także magazyny, które dorośli Simowie mogą czytać by zmienić swoje zainteresowania. Zyskanie jednego punktu w jednym zainteresowaniu, sprawie, że Sim straci jeden punkt w innym temacie.

Poziom zainteresowania danym tematem wyświetlany jest w skali punktowej od 0 do 10.00. Jeśli Sim ma od 0 do 3.0 punktów zainteresowania, oznacza to, że Sim będzie negatywnie reagował na dany temat i straci punkty znajomości z rozmówcą, oraz zwykle zakończy rozmowę, lub po prostu zmieni temat. Tak czy inaczej, nad głową Sima pojawi się czerwony dymek z przekreśloną ikoną zainteresowania. Jeśli Sim posiada od 3.01 do 6.00 punktów zainteresowania w jakimś temacie, zwykle będzie reagował pozytywnie na zainicjowany temat rozmowy i będzie kontynuował konwersację, oraz otrzyma dodatnie punkty znajomości ze swoim rozmówcą. Wciąż jednak może zdarzyć się, że Sim zmieni temat, oraz nad jego głową pojawi się negatywny dymek. Jeśli Sim posiada co najmniej 6.01 punktów danego zainteresowania, w dymku nie będzie czerwonego X.

Wszystkie zainteresowania w których Sim posiada 6.01 punktów, pojawią się w interakcji Zmień temat. Tylko dorośli Simowie mogą używać tej opcji, oraz pojawi się ona jedynie w czynności grupowej. Interakcja ta nie będzie dostępna jeśli Simowie rozmawiają w dwójkę, lub jeśli rozmawiają przez telefon.

Zainteresowania
PodróżeTS1 PieniądzeTS1 PolitykaTS1
Podróże Pieniądze Polityka
Lata60TS1 PogodaTS1 SportTS1
Lata 60 Pogoda Sport
MuzykaTS1 PrzyrodaTS1 ĆwiczeniaTS1
Muzyka Przyroda Ćwiczenia
JedzenieTS1 ImprezyTS1 ModaTS1
Jedzenie Imprezy Moda
HollywoodTS1 TechnologiaTS1 RomanseTS1
Hollywood Technologia Romanse
Zainteresowania dzieci
ZabawkiTS1 KosmiciTS1 ZwierzętaTS1
Zabawki Kosmici Zwierzęta
SzkołaTS1 PogodaTS1 SportTS1
Szkoła Pogoda Sport
MuzykaTS1 PrzyrodaTS1
Muzyka Przyroda

Zainteresowania i Simowie stworzeni przez Maxis

Zwykle Simowie stworzeni przez Maxis posiadają jedno lub dwa główne zainteresowania, oraz mało lub kompletny brak zainteresowania w innych tematach. Zabieranie tych Simów na parcele publiczne "odblokowuje" je, przez co będą oni posiadać pełny wachlarz zainteresowań.

The Sims 2

Zainteresowania to sprawy, o których rozmawiają Simowie. Aby zwiększyć zainteresowanie Sima określonym tematem, spróbuj przeczytać magazyn.

The Sims 2 wprowadziło 18 różnych zainteresowań, i są one takie same dla wszystkich grup wiekowych. Tymi zainteresowaniami są; Okultyzm, Fantastyka Naukowa, Zdrowie, Polityka, Kultura, Środowisko, Jedzenie, Podróże, Pogoda, Przestępczość, Pieniądze, Praca, Rozrywka, Moda, Sport, Zwierzęta, Szkoła i Zabawki. Zainteresowania aktywnych Simów można wyświetlić w panelu Simologii.

Zainteresowania są punktowane w skali dziesiętnej od 0 do 10.00. Generalnie, Simowie posiadający co najmniej 4 punkty w danym zainteresowaniu, będą reagować pozytywnie na dany temat. Simowie mogą zmienić temat podczas rozmowy z jednym rozmówcą, jak i również rozmawiając przez telefon lub w grupie. Używając interakcji Zmień temat, gracz ma możliwość wybrania jakiegokolwiek zainteresowania, niezależnie od tego ile punktów zainteresowania posiada Sim. Aczkolwiek jeśli wielu Simów bierze udział w rozmowie, oni również mogą chcieć zmienić temat, a Sim który miał zmienić dotychczasowy temat rozmowy, może nie być w stanie zrobić tego od razu.

Simowie mogą rozmawiać o innych rzeczach niż 18 dostępnych zainteresować, lecz robią to autonomicznie. Gracz ma możliwość zmiany tematu z powrotem do jednego z zainteresować, lecz nie będzie w stanie zmienić tematu na coś, co jest spoza obszaru dostępnych tematów.

Większość stworzonych już Simów w The Sims 2 posiada w przybliżeniu 90 punktów zainteresowania, podczas gdy miastowi i Simowie NPC mają ich zwykle 80. Jednak większość zainteresowań grywalnych Simów nie jest zapisana w ułamkach dziesiętnych, podczas gdy zainteresowania innych Simów są.

Większość stworzonych już młodych dorosłych, dorosłych i starszych Simów posiada dokładnie 4 punkty zainteresowania w Szkole, Zabawkach i Fantastyce naukowej, oraz 4 lub mniej w Zwierzętach.

Istnieje błąd który sprawia, że postarzanie nastolatka w dorosłego dzięki kodom, powoduje zmianę zainteresowań.

Gracz może dowiedzieć się o czym rozmawiają Simowie sprawdzając dymki konwersacji nad głowami Simów. Każde zainteresowanie jest prezentowane przez ciąg ikon, jak pokazano w tabeli poniżej:

Zainteresowania
Environment interest Food interest
Środowisko Jedzenie
Weather interest Culture interest
Pogoda Kultura
Money interest Politics interest
Pieniądze Polityka
Paranormal interest Health interest
Okultyzm Zdrowie
Fashion interest Travel interest
Moda Podróże
Crime interest Sports interest
Przestępczość Sport
Entertainment interest Animals interest
Rozrywka Zwierzęta
Work interest School interest
Praca Szkoła
Toys interest Sci-Fi interest
Zabawki Fantastyka naukowa

Zainteresowania różnią się od umiejętności tym, że w przeciwieństwie do nich, Sim nie może posiadać 10 punktów w każdej dziedzinie. Jeśli Sim zacznie bardziej interesować się danym tematem i zyska jeden punkt w jednym zainteresowaniu, tym samym straci również jeden punkt w drugim.

Zainteresowania Simów można zmienić poprzez czytanie czasopism lub przez interakcję społeczną Wspólne zainteresowania. W dodatku The Sims 2: Czas wolny, zainteresowania są również zależne od tego jaki entuzjazm posiada Sim wobec danego hobby.[1] Zainteresowania zmieniają się w zależności od tego ile entuzjazmu traci lub zyskuje Sim wobec hobby.

Hobby Zainteresowania
Kulinaria Jedzenie
Film i literatura Rozrywka
Kultura
Gry Rozrywka
Majsterkowanie Zabawki
Nauka Fantastyka naukowa
Sztuka i rzemiosło Moda
Kultura
Hobby Zainteresowania
Fitness Zdrowie
Natura Zwierzęta
Środowisko
Pogoda
Sport Sport
Muzyka i taniec Rozrywka
Kultura

The Sims 2: Zwierzaki

Zainteresowania to sprawy, o których zwierzaki szczekają lub miauczą.

W dodatku The Sims 2: Zwierzaki, psy i koty również mogą posiadać zainteresowania, a ich podgląd możliwy jest w panelu Zwierzakologii. Dla zwierzaków dostępne jest 9 zainteresowań, a są to: Zwierzaki, Straszydła, Jedzenie, Poza domem, Spanie, Zabawa, Pogoda, Zabawki i Zwierzęta.

Zainteresowania
Pets interest Scary Things interest
Zwierzaki Straszydła
Food pet interest Outside interest
Jedzenie Poza domem
Sleeping interest Playtime interest
Spanie Zabawa
Weather interest Toys interest
Pogoda Zabawki
Animals interest
Zwierzęta

Przypisy

  1. Fakty o entuzjazmie według More Awesome Than You.
Create a Sim Simologia
TS2PS2 Ikona Aspiracja Aspiracja życiowa (Pragnienie życiowe · Korzyści· Nastrójniki (Emocje· TS2 Simologia Potrzeby Potrzeby (Nastrój· TS2 Simologia Relacje Relacje · TS2 Simologia Praca Praca · TS2 Simologia Umiejętności Umiejętności (TS2 Simologia Rangi Rangi· TS2 Simologia Osobowość Osobowość (TS3 Cecha Brak Cechy osobowości · Ulubione rzeczy · Panna - Big Znaki zodiaku· TS2 Simologia Biografia Biografia · TS2 Simologia Zainteresowania Zainteresowania · TS2 Simologia Hobby Hobby · TS2 Simologia Wspomnienia Wspomnienia (Pamiatki z wakacji ikona Pamiątki z wakacji · Korzyści z wakacji· TS2 Simologia Chemia Chemia · TS2 Simologia Nagrody Nagrody (TS2 Simologia Wyposażenie Wyposażenie · TS2 Simologia Nagrody Nagrody aspiracji · TS2 Simologia Nagrody Nagrody kariery· TS2 Ikona Genetyka Genetyka