Simorośl
Simorośl
Rasa · Zawarte w: The Sims 2: Cztery pory roku TS3SŻEra.png The Sims 4

Medal.png Ten artykuł został nagrodzony w styczniu 2021 roku.

The Sims 2: Cztery pory roku TS3SŻEra.png The Sims 4 Ten artykuł jest/był artykułem na medal.
Simorośl.png

Simorośl (ang. PlantSim) – rasa występująca w The Sims 2: Cztery pory roku, The Sims 3: Studenckie życie i The Sims 4. Jest to Sim, który po opryskaniu siebie chemikaliami lub zjedzeniu zakazanego owocu zmienia się w pół Sima, pół roślinę.

The Sims 2: Cztery pory roku

Simorośle mają zieloną skórę i liście zamiast włosów. Dostają także dodatkowe ubranie uszyte z liści. Simorośle mogą mieć dzieci nie tylko poprzez "staranie się o dziecko", lecz także wyhodowanie dzieciorośli. Bez względu na posiadaną rangę ogrodnictwa mają dostępną opcję rozmowy z roślinami, która błyskawicznie polepsza ich stan.

Potrzeby

Simorośle mają tylko trzy potrzeby:

  • Słońce – zaspokajane poprzez przebywanie na zewnątrz podczas dnia. W przypadku niedoboru Sim upada i zasypia do tego czasu, aż słońce ponownie zacznie go ogrzewać. Nocą simorośl uzupełnia potrzebę dzięki specjalnym lampom o dużym natężeniu światła, które można umieścić w domu.
  • Woda – zaspokajane poprzez:
    • kąpiel w wannie lub pod prysznicem
    • stanie w deszczu (z wyjątkiem śniegu)
    • skakanie w kałuży
    • pływanie w basenie
    • picie wody, soków z owoców lub drinków z baru
    • stanie pod zraszaczem
    • naprawę zepsutej wanny lub prysznica (woda z tych urządzeń tryska na podłogę i ściany)
  • Czułość – potrzeba bardzo podobna do towarzystwa. Można ją uzupełnić poprzez kontakt z Simami oraz roślinami.

Jak zostać simoroślą?

Rodzina Zielonka – jedyna Maxisowa rodzina z simoroślami

Wymagane są:

  • dodatek Cztery pory roku
  • ogród (tj. pole, na którym można uprawiac pomidory, truskawki itd.)

Pierwsza metoda:

  1. Po zakupieniu pola Sim zasadza jak najwięcej roślin.
  2. Regularnie opryskując rośliny, Sim po pewnym czasie zamieni się w simorośl.

Druga metoda:

  1. Na początek gracz musi wpisać w konsolę kod boolProp testingCheatsEnabled true.
  2. Przytrzymując shift, należy kliknąć na każdą roślinę osobno.
  3. Później trzeba wybrać opcję Debug, a następnie Infest With Bugs.
  4. Po chwili na wszystkich roślinach pojawią się owady.
  5. Gdy Sim wypryska 30-35 roślin, stanie się simoroślą.

Grupy wiekowe simorośli

Simorośle można spotkać w wieku małego dziecka, dorosłego i emeryta. Nie ma grupy wiekowej dziecka, nastolatka ani młodego dorosłego; Simowie w tym wieku nie staną się nigdy simoroślami. Małe dzieci są simoroślami tylko wówczas, gdy urodzi je dorosła simorośl.

Ciekawostki

Simorośl z czarnymi włosami w stroju do pracy

  • Gdy Sim stanie się simoroślą, ma od razu złotą rangę ogrodnictwa.
  • Wszystkie simorośle mają takie same włosy z liści; jeśli simorośl nosi do pracy nakrycie głowy, można zobaczyć prawdzwy kolor jej włosów.
  • Dzieciorośl od razu umie chodzić i nie można jej uczyć mówić ani korzystać z toalety.
  • Ciężarnym simoroślom szybciej spada potrzeba nawodnienia.
  • Aby wyleczyć się z Simoroślizmu, należy kupić Plantofinę C od przedstawiciela Klubu Ogrodników. Eliksir można przygotować samemu, jeśli gracz posiada dodatek Osiedlowe życie i ma w rodzinie Sima, który jest czarodziejem.
  • W The Sims 2: Czas wolny przełożona klubu entuzjastów przyrody ma strój simorośli.
  • Simorośle mogą płatać psikusy z użyciem pyłku.
  • Wyhodowane simorośle mają takie same umiejętności i cechy jak ich rodzic, choć różnią się zainteresowaniami.
  • Simorośle nie muszą spać, korzystać z toalety ani jeść, choć gracz może im kazać wykonać te czynności.
  • Simorośl, która jest odwodniona i długo nie była na słońcu, nie umrze, tylko zapadnie w stan zwany osmozą, przypominający omdlenie. Będzie wówczas leżeć nieprzytomna na ziemi bez; inni Simowie mogą ją ocucić wodą z konewki.
  • Domyślna odzież tych istot to strój z liści, ale mogą one nosić również zwykłe ubrania.
  • Ideal Simorośl to ojciec wszystkich dzieciorośli.

The Sims 3: Studenckie życie

Simorośl z The Sims 3: Studenckie życie

S3 2F7D0004 88000000 648D41E2ADDE3746 trait PlantSim%% IMAG.png

Simorośl została po raz pierwszy przedstawiona w dzienniku producenta. Pod wieloma względami różni się od swojej poprzedniczki.

W trzeciej części gry simorośl ma tylko cztery potrzeby (podobnie jak mumia), głód i pęcherz zostały zredukowane. Potrzebą wody (nazwaną Podlej) zastąpiono higienę, którą uzupełnia się poprzez prysznice, pływanie, wchłanianie kałuż, stanie na deszczu (dzięki Cztery pory roku) oraz wpadnięcie w pułapkę parową.

Simorośl może przejść przez wszystkie etapy życiowe. Ma cztery fryzury po dwie dla każdej płci: jedną dla dziecka oraz dwie dla etapów nastolatka i dalej; cztery stroje: liściową pieluszkę dla małego dziecka, wspólny strój dla chłopca i dziewczynki w wieku dziecka oraz jeden dla mężczyzny i jeden dla kobiety na etapach nastolatka, młodego dorosłego itd.

Szkic koncepcyjny simorośli z The Sims 3: Studenckie życie

Simorośl szybciej rozwija umiejętności ogrodnicze oraz naukowe. Posiada specjalny system okazywania uczuć za pomocą "pocałunków", a za dnia potrafi zakopać się w ziemi i fotosyntetyzować, co uzupełnia potrzeby energii oraz wody. Podczas chodu zostawia za sobą białe kwiaty i zielone listki.

Jak zostać simoroślą?

Zrywanie dojrzałej dzieciorośli

Pierwsza metoda:

  1. Sim wybiera się do Akademii Naukowej Barbary
  2. Zgadza się zostać obiektem testowym w nauce.
  3. W pewnym momencie pojawi się u niego nastrójnik o nazwie Botanitis Minorous, który po czterech godzinach automatycznie przemieni go w simorośl.

Druga metoda:

  1. Sim rozwija umiejętność ogrodnictwa do poziomu 7 oraz nauki przynajmniej do 3.
  2. Po zdobyciu stacji badawczej i kilku nasion (najlepiej wyjątkowych nieznanych nasion) przeprowadza Eksperyment ze składaniem genów na stacji i wybiera jakiekolwiek nasiono w celu zasadzenia Zakazanego owocu (UWAGA: Czasami tę czynność trzeba powtórzyć wielokrotnie).
  3. Sim zasadza zakazany owoc i opiekuje się nim jak typową rośliną. Kiedy dojrzeje, zrywa ją. Jest szansa na to, że zerwany owoc będzie niemowlęciem simorośli. Jeżeli jednak będzie to zwykły owoc, wtedy można go zjeść; u Sima pojawi się wówczas nastrójnik Botanitis Minorous, który po czterech godzinach zamieni go w simorośl.

Znacznie łatwiej jest uzyskać simorośl, kiedy w rodzinie jest już dwoje przedstawicieli tej rasy. W wyniku bara-bara w wyposażeniu Simki pojawi się nasiono zakazanego owocu, które po zasadzeniu i cierpliwej opiece zamieni się w simorośl.

Aby simorośl stała się normalnym Simem, wystarczy udać się do Akademii Naukowej Barbary (znajdującej się na Uniwersytecie Simowym) i wybrać kurację uleczającą z choroby Botanitis Minorous.

Ciekawostki

  • Simorośl może posiadać cechy Boi się wody oraz Nie cierpi przyrody.
  • Warstwa liści pokrywająca skórę simorośli może mieć różne kolory, podobnie jak ubranie Sima.
  • Simorośl może obdarzyć innego Sima kwietnym oraz zatrutym pocałunkiem.
  • Kiedy na Maszynie do Wzmocnienia Mózgu Sim wybierze opcję zwiększającą IQ i będzie eksperymentować na nasionach na Stacji Badań Naukowych, czasem można otrzymać zakazane nasiono (nawet przy pierwszym poziomie umiejętności nauki).
  • W The Sims 3 stworzono dwie gotowe simorośle: Sharon Dorsey oraz jej męskiego odpowiednika, Shea Hollis. Stają się grywalni dopiero wtedy, gdy Sim zaproponuje im wprowadzenie się, małżeństwo lub kiedy gracz przyłączy ich do rodziny kodem.

The Sims 4

Efekt po spożyciu materii roślinnej

Efekt po zjedzeniu zakazanego owocu

Maszyna do lodów z The Sims 4: Kuchnia na wypasie pozwala Simowi na przygotowanie lodów o smaku materia roślinna. Po ich spożyciu otrzyma wygląd typowy dla simorośli, a także nastrójnik, który będzie zachęcał do spędzania czasu na zewnątrz oraz relaksowania się w wodzie. Jest to efekt tymczasowy, który nie wpływa na zmianę fryzury, stroju ani potrzeb Sima.

Aktualizacja wiosenna z 13 kwietnia 2017 roku wprowadziła wyzwanie sezonowe trwające do 4 maja, a wraz z nim możliwość stania się simoroślą po zjedzeniu zakazanego owocu. Aby go otrzymać, należy najpierw zebrać magiczne fasolki od simorośli spacerujących po mieście. W zależności od ich bieżącego nastroju Sim dostanie jedną z sześciu fasolek odpowiadających różnym emocjom (smutek, rozbawienie, złość, pewność siebie, flirt i zawstydzenie). Kiedy zgromadzi wszystkie fasolki, musi zadzwonić do Jasmine Holiday i poprosić ją o pniak, w którym je umieści (jest on również dostępny w trybie budowania, w kategorii z roślinami). Po podlaniu pień przemieni się w magiczne drzewo z portalem do świata, w którym można znaleźć nowe nasiona, rzadkie obiekty oraz zakazany owoc.

Po spożyciu zakazanego owocu Sim na 5 dni staje się simoroślą (okres ten można przedłużyć, zjadając kolejne owoce). Potrzeba korzystania z toalety zostaje zastąpiona pragnieniem, które można zaspokoić piciem wody, kąpielą w wannie oraz pływaniem w basenie. Podczas przebywania na słońcu (co zaspokaja również głód i sprawia, że Sim zaczyna świecić się jasnym blaskiem) lub w wodzie simorośle otrzymują specjalne nastrójniki, które poprawiają im nastrój. Umiejętność ogrodnictwa rośnie szybciej u Simów tej rasy.

Istnieje również inny sposób na przemianę w simorośl. Gdy gracz wpisze komendę testingcheats true (ctrl + shift + c) i kliknie na Sima z wciśniętym shiftem, będzie mógł wybrać opcję Zamień w simorośl.