FANDOM

The Sims 2 Icon TS3Shop Icon

Rodzina Widmo (ang. Specter) – rodzina pojawiająca się w drugiej części gry w Dziwnowie, a także w trzech otoczeniach w grze The Sims 3 - Północnej Grocie, Księżycowych Jeziorach i Oasis Landing.

Historia Rodziny

The Sims 2

Tutaj rodzina składa się z Oliwki Widmo oraz jej siostrzenicy Ofelii Zmrok. Do żywych jej członków należy również Nerwus Jakiś, który należy jednak do innej rodziny.

Oliwka prawdopodobnie miała romans z Mrocznym Kosiarzem i urodziła syna, Nerwusa, który został zabrany przez opiekę społeczną jako małe dziecko. Obecnie znajduje się on w rodzinie Papużka, która traktuje go jak królika doświadczalnego. Wraz z Oliwką mieszka jej siostrzenica Ofelia, która trafiła do niej po śmierci swoich rodziców. Gdy Oliwka umrze spadek dostaje Nerwus.

Ofelia jest zakochana w Jaśku Kowalu, którego ojcem jest mieszkający w Dziwnowie kosmita - Technik Zapylacz #9.

Mieszkają one w małym, tajemniczym domu. Obok jest duży cmentarz, a na jego terenie stoi czerwony fotel, na którym często zasiada Oliwka. Nikt nie wie, dlaczego jest tam tyle grobów. Są tam między innymi pochowani: mężowie Oliwki, jej krewni (w tym rodzice Ofelii), Lilia Kamasz (była żona Generała Bolesława), a także przypadkowi Simowie, nie mający nic wspólnego z rodziną Widmo, ani z którąkolwiek rodzin w Dziwnowie (np. pokojówki, dostawcy pizzy itd.).

The Sims 3

Rodzina Widmo pojawia się również w trzeciej części gry, w jej trzech otoczeniach - Osasis Ladning mieście z dodatku The Sims 3: Skok w przyszłość - a także w dwóch otoczeniach z The Sims 3 Store - Północnej Grocie i Księżycowych Jeziorach.

Północna grota

Tutaj rodzina zamieszkuje Północną Grotę i składa się z Oliwki, która w tej części gry jest dorosła oraz Nerwusa, będącego Małym dzieckiem. Z biografii rodziny możemy bezpośrednio wyczytać, że Oliwkę łączyła bliższa relacja z Mrocznym kosiarzem, którego owocem był jej syn.

Reszta dotychczas znanych członków rodziny Widmo nie pojawia się w drzewie genealogicznym, ale na pobliskim cmentarzu pochowani są wszyscy byli mężowie Oliwki - Hilary Martwiak, Rajmund Trumna oraz Ireneusz Widmo. W grze nie pojawia się również pierwszy niedoszły mąż Simki, Edwin E. Gromnica, który porzucił ją przed ołtarzem w drugiej części gry.

Co ciekawe, w tej części gry Nerwus posiada takie samo imię jak w poprzedniej, pomimo tego, że nie został zabrany przez opiekę społeczną i nie trafił do rodziny Papużka. Prawdziwe imię chłopca nie jest znane. Jest to prawdopodobnie oznaka, iż wydarzenia w Północnej Grocie są alternatywną wersją wydarzeń od tych w The Sims 2.

Księżycowe Jeziora

W Księżycowych Jeziorach pojawia się daleka potomkini rodziny Widmo - Noela Spector. Jej dokładniejsze pokrewieństwo z rodziną z drugiej części gry nie jest znane. Dodatkowo w tej części jej nazwisko różni się od oryginalnego, angielskiego nazwiska rodziny. Zostało one zmienione ze Specter na Spector i nie wiadomo dlaczego ta zmiana została wprowadzona.

Noela pracuje w w karierze przestępczej jako kierowca gangu, zajmując 4 stopień tej kariery. Po jej biografii możemy wyczytać, że jest samotniczką, która przez niektórych mogłaby uznać za dziwaczkę. Noelę łączą wspólne cechy wyglądu z innymi członkami rodziny Widmo, szczególnie z Planchettem Spectorem pojawiającym się w Oasis Landing.

Oasis Landing

W dalekiej przyszłości w dodatku The Sims 3: Skok w przyszłość pojawia się Planchette Spector, ostatni potomek rodziny. Zamieszkuje on Oasis Landing wraz ze swoim Plumbotem 5P1R17.

Z biografii jego rodziny możemy wyczytać, że powrócił z zaświatów i przybył do miasta, aby odkryć tajemnicę drzwi rozbitego statku znajdującego się na pustkowiach. Oznacza to, że Planchette został wskrzeszony przez samego siebie lub inną osobę, w grze nie pojawiają się dokładniejsze informacje na ten temat.

Drzewo Genealogiczne

Drzewo genealogiczne rodziny Widmo

Cmentarz Oliwki

Rodzina ma także cmentarz, na którym spoczywają mężowie Oliwki oraz inni Simowie. Są to:

Ciekawostki

  • Oliwka miała trzech mężów, a niedoszły pierwszy porzucił ją pod ołtarzem.
  • W The Sims 3 na Cmentarzu Błogiego Spoczynku jest Mauzoleum rodziny Widmo, choć nie ma ono związku z rodziną.

Galeria