FANDOM

Create a Sim The Sims 2 University Icon The Sims 2 Apartment Life Icon TS3 Icon TS4ZG ikona

Reputacja – opinia danego Sima, którą wydaje o nim najbliższe otoczenie.

The Sims 2

W drugiej części gry pojawiają się dwa rodzaje reputacji.

The Sims 2: Na studiach

Pierwszy typ reputacji pojawia się w dodatku The Sims 2: Na studiach. Jest ona pozyskiwana poprzez zdobywanie nowych przyjaciół oraz spełnianie pragnień, które dają punkty reputacji. Gdy Sim ma wysoki wskaźnik punktów reputacji, może nakłaniać innych do wykonywania różnych interakcji, np. do rozpoczęcia pogawędki lub posprzątania domu. Może również wpływać na relacje między poszczególnymi Simami, zmuszając ich do walki lub romansowania. Przy wydawaniu poleceń należy wziąć pod uwagę, iż wybrane przez nas osoby nie zawsze będą w stanie je wykonać, np. z powodu zablokowanego przejścia. Wówczas bezpowrotnie stracimy punkty reputacji, a Sim nie zrobi tego, o co go poprosiliśmy.

Poziom Punkty reputacji Potrzebni przyjaciele
Żałosny podszeptywacz 2000 punktów 0
Pospolity lizus 4000 punktów 1
Elokwentny manipulator 6000 punktów 3
Wpływowy negocjator 8000 punktów 6
Mistrz manipulacji 10000 punktów 12

The Sims 2: Osiedlowe Życie

W Osiedlowym Życiu reputacja jest oceniania na podstawie interakcji wykonywanych z innymi Simami w miejscu publicznym. Jej panel znajduje się w zakładce Simologia: możemy znaleźć tam pasek w skali od -100 do 100 (każdy zaznaczony na wskaźniku odcinek to 20 punktów). Przekroczenie progu danego odcinka oznacza uzyskanie określonego poziomu reputacji. Każdy Sim (z wyjątkiem niektórych mieszkańców Zatoki Pokrzyku) zaczyna od reputacji "Przeciętniak".

Aby poprawić swoją reputację, należy dokonywać przyjacielskich interakcji. Na jej pogorszenie wpływają wrogie działania skierowane przeciwko innym Simom. Ponadto każdy poziom reputacji (w zależności od liczby punktów) przynosi nam określone korzyści lub szkody.

Poziom Punkty reputacji Efekt
Oślizgły oszust -80 Wzrost szansy na odrzucenie interakcji romantycznej
Cuchnący chuligan -60 Spadek oceny pracy o -10
Paskudny przegraniec -50 Negatywne gesty w stosunku do Sima, częstsze narzekania sąsiadów z apartamentu
-40 Negatywna reakcja osób znajdujących się w pobliżu Sima
Durny delikwent -30 Spadek liczby współlokatorów możliwych do przyjęcia
-20 Wzrost szansy na odrzucenie przyjacielskiej interakcji, wskaźnik dzienny o wartości -15 dla nowo poznanego Sima
Przeciętniak od -19 do 19 Brak efektu
Zachęcająca znajomość 20 Wzrost szansy na przyjęcie przyjacielskiej interakcji, wskaźnik dzienny o wartości 15 dla nowo poznanego Sima
30 Wzrost szansy na brylowanie towarzyskie o 10%
Renomowany rezydent 40 Pozytywne reakcje osób znajdujących się w pobliżu Sima
50 Wzrost wyniku za przyjęcie, randkę lub wspólne wyjście o 15 punktów, pozytywne gesty w stosunku do Sima
Dystyngowany dobrodziej 60 Wzrost oceny pracy o +10
Prominentna persona 80 Wzrost szansy na przyjęcie interakcji romantycznych

The Sims 3

Reputacja dochodzi w trzeciej części gry wraz z jedną z aktualizacji, zaś wcześniej dostępna jest w dodatku The Sims 3: Pokolenia. Jedynym sposobem na pozbycie się danej reputacji jest zakupienie nagrody szczęścia życiowego "Czysta karta".

Czynniki decydujące o romantycznej reputacji Sima to: liczba romantycznych związków w ciągu życia Sima, liczba zdrad Sima na swoich partnerach oraz najdłuższy romans Sima. Można mieć następujące reputacje:

  • Brak (ang. None) - Sim nie jest aktualnie w żadnym związku.
Opcje monogamiczne
  • Wierny / Wierna (ang. Faithful) - Sim przez całe swoje życie był w tylko jednym związku, który trwał 12 dni lub dłużej.
  • Wieczyście wierny / Wieczyście wierna (ang. Eternally Faithful) – Sim przez całe swoje życie był w tylko jednym związku, który trwał 20 dni lub dłużej.
  • Bada możliwości (ang. Exploring their Options) - Sim był w 3 lub więcej związkach przez całe życie, żaden w tym samym czasie.
  • Gracz (ang. Player) - Sim był w 9 lub więcej związkach przez całe życie, żaden w tym samym czasie.
  • Donżuan (ang. Don Juan) (mężczyźni) - Sim był w 15 lub więcej związkach przez całe życie, żaden w tym samym czasie.
  • Pożeraczka mężczyzn (ang. Man Eater) (kobiety) - Simka była w 15 lub więcej związkach przez całe życie, żaden w tym samym czasie.
  • Wieczny romantyk - Sim miał co najmniej 10 byłych partnerów, których nie zdradzał.
Opcje poligamiczne
  • Nieprzyzwoity / Nieprzyzwoita (ang. Naughty) - Sim jest w 2 lub więcej związkach jednocześnie i nie został przyłapany przez partnerów.
  • Manipulator (ang. Manipulator) - Sim jest w 4 lub więcej związkach jednocześnie i nie został przyłapany przez partnerów.
  • Casanova (ang. Casanova) (mężczyźni) - Sim jest w 7 lub więcej związkach jednocześnie i nie został przyłapany przez partnerów.
  • Femme fatale (ang. Natasha) (kobiety) - Simka jest w 7 lub więcej związkach jednocześnie i nie została przyłapana przez partnerów.
Zdrady
  • Oszust (ang. Cheater) - Sim ma na koncie jedną lub więcej zdrad.
  • Łajdak (ang. Dirtbag) - Sim ma na koncie 4 lub więcej zdrad.
  • Krętacz (ang. Slimeball) - Sim ma na koncie 10 lub więcej zdrad.

The Sims 4: Zostań gwiazdą

Wizerunek TS4

W dodatku The Sims 4: Zostań gwiazdą do gry dodano system reputacji. Jej wskaźnik znajduje się w zakładce Simologia. Reputacja działa w ten sam sposób, co w The Sims 2: Osiedlowe życie. Za dobre uczynki wskaźnik reputacji się zwiększa, zaś za złe - zmniejsza się. Wskaźnik nie zmieni się, gdy inni Simowie nie widzą wykonywanej interakcji. Jest 7 stopni reputacji:

1. Nieskazitelna

Nieskazitelna reputacja to najwyższy możliwy poziom! Simowie będą emanować pozytywną energią, a ich przyjaciele częściej będą wybaczać im niewłaściwe zachowania. Każdy odczuje przypływ dobrego humoru, gdy znajdziesz się w pobliżu. Możesz też organizować przyjęcia charytatywne. To wystawne imprezy, które pomagają filantropom zebrać środki na ważne cele.

2. Świetna

Inni Simowie uwielbiają towarzystwo kogoś o pozytywnej reputacji. Będziesz otrzymywać od nich różne oferty przez telefon. Gdy wyprawiasz przyjęcie, wszyscy z chęcią na nie wpadną, co pozwoli Ci zdobyć złoty poziom wydarzenia. Doskonała reputacja ma także wpływ na Twoje życie miłosne. Masz szansę rozpocząć związek na znacznie wyższym poziomie.

3. Dobra

Twoja dobra reputacja zaczyna być powszechnie znana. Jesteś przyjazną osobą. Istnieje szansa, że natychmiastowo zaprzyjaźnisz się z nowo poznanymi Simami.

4. Neutralna

Neutralna reputacja oznacza, że jesteś czystą kartą. Simowie nie będą oczekiwali od Ciebie żadnych konkretnych zachowań.

5. Zła

Wieści szybko się rozchodzą - nie jesteś zbyt sympatyczną osobą. Nowo poznani Simowie mogą szybko się przekonać, że nie chcą zostać Twoimi przyjaciółmi.
Z drugiej strony teraz wielu innych Simów będzie pragnęło Cię poznać... Simów, którzy mają równie złą reputację albo po prostu są źli lub podli. Na pewno świetnie poczujesz się w ich towarzystwie.

6. Fatalna

Fatalna reputacja to jeszcze nie tragedia... Pilnuj telefonu, czasem będziesz otrzymywać intrygujące oferty od innych Simów. Teraz będzie Ci jeszcze trudniej znaleźć sobie bratnią duszę, jednak nie panikuj. Jest szansa, że znajomi zaaranżują dla Ciebie randkę w ciemno z równie niesympatycznym Simem lub Simką.

7. Okropna

Okropna reputacja oznacza, że mijający Cię Simowie będą dawać się po sobie poznać, że nie cenią Twojego towarzystwa. Istnieje jednak metoda, która pozwoli Ci zmienić ich zdanie - łapówka. Możesz przekupić innych Simów, aby zostali Twoimi przyjaciółmi, albo przekupić szefa, aby przychylniej spojrzał na Twoje postępy w karierze. Niektórzy Simowie nadal będą za Tobą przepadać. Podobnych sobie niegodziwców możesz zapraszać na przyjęcia szyderców. To spotkania wszystkich wyrzutków społeczeństwa, na których na pewno poczujesz się jak w domu.
Każdy Sim (z wyjątkiem mieszkańców Del Sol Valley) zaczyna od neutralnej reputacji.The Sims 2: Na studiach