Simspedia
Simspedia
The Sims The Sims 2 The Sims 3

Opiekunka społeczna w The Sims

Opieka społecznaNPC zabierający niemowlęta, dzieci oraz małe dzieci, które są zaniedbywane przez rodziców. Każda pracownica opieki społecznej ma włosy spięte w ciasny kok oraz jest ubrana w czarną spódnicę i marynarkę.

Za pośrednictwem opieki społecznej można także adoptować dziecko. Wystarczy wybrać na telefonie opcję Zadzwoń, następnie Usługi, a potem Pracownik domu adopcyjnego. Wtedy pracownica opieki pyta, czy chcemy adoptować dziecko (czasami zdarza się, że kobieta powie naszemu Simowi, iż nie jest on odpowiednim rodzicem, ponieważ zaniedbywał swoje dziecko i zostało mu ono odebrane lub ma za mało funduszy). Jeżeli zgodzimy się na adopcję, opieka społeczna dostarcza nam dziecko następnego dnia o 10:00 (wyjątek: The Sims 3). O tej samej godzinie wybieramy również wiek dziecka, lecz nie można wybrać jego płci (wyjątek: The Sims 3), jego koloru skóry, oczu, włosów ani rysów twarzy.

Opieka społeczna zabierająca dziecko

Ciekawostki

Opieka społeczna z nowym członkiem rodziny (TS2)

  • Jeśli droga do dziecka, które pracownik opieki społecznej chce zabrać, jest zablokowana, to opieka i tak je zabierze poprzez teleportację do pomieszczenia.
  • Jeśli opieka zabrała dziecko jakimś Simom, adoptowanie przez nich dzieci jest niemożliwe - mogą mieć już tylko własne.
  • Każda osoba z opieki społecznej ma ten sam strój i fryzurę; jedynie twarz i karnacja mogą się różnić.
  • W dodatku Czas wolny, kiedy Sim ma aspirację rodzinną, może błagać opiekę, by nie zabierała dziecka, jednak przedtem musi zakupić taką możliwość za punkty aspiracji życiowej.
  • W The Sims 3 po zabraniu dziecka można się z nim kontaktować.
  • W pierwszej części opieka społeczna może zabrać tylko niemowlęta, w drugiej może dodatkowo zabrać małe dzieci i dzieci w wieku szkolnnym, a w trzeciej może zabrać również nastolatków.
  • Jeśli chce się przywrócić dziecko do rodziny, powinno się je zaprosić do domu, a następnie ze wciśniętym shiftem za pomocą kodu testingcheatsenabled true dodać do aktywnej rodziny.[TS3]
  • W The Sims 2 za pomocą kodu boolProp TestingCheatsEnabled można odzyskać dziecko. Po aktywacji kodu i odjeździe opieki społecznej z dzieckiem, należy po kliknięciu z Shiftem wybrać Spawn > Tombstone of L and D. Pojawia się nagrobek, po kliknięciu na który trzeba wybrać Add neighbor to family; po przejrzeniu listy imion wszystkich Simów z tego otoczenia i znalezieniu imienia zabranego dziecka, należy na nie kliknąć, a do rodziny zostanie dodane zabrane przez opiekę społeczną dziecko.
  • Dziecko zabrane przez opiekę społeczną już się nie starzeje.
  • W przeciwieństwie do innych części, w The Sims opieka zabiera tylko małe dzieci; dzieci trafiają do szkoły wojskowej.
  • Jeżeli będzie pożar, a dziecko zacznie się palić, opieka może nie zdążyć do niego dotrzeć. Wówczas dziecko zginie.
  • W The Sims 2, kiedy dziecko Sima zostanie zabrane przez opiekę społeczną, istnieje szansa, że inna rodzina będzie mogła je zaadoptować. Takie dziecko ma zmienione nazwisko i nie różni się niczym innym (kontakty także zostają niezmienione).
  • W pierwszej części gry nazywa się Opieką socjalną; również po zabraniu dziecka w albumie rodzinnym pojawi się wpis o zabraniu dziecka.