Nie mylić z Nerwus Jakiś (ukryty).

The Sims 2 The Sims 3 Store

Nerwus Jakiś (ang. Nervous Subject) – Sim mieszkający w Dziwnowie w rodzinie Papużka. Pojawia się w drugiej części gry (na PC i PSP). Występuje także w The Sims 3 Store w Północnej Grocie jako małe dziecko.

Biografia Nerwusa Jakiegoś

The Sims 2

Większość graczy uważa, że Nerwus jest synem Oliwki Widmo i Mrocznego Kosiarza. Jednak nie można tego potwierdzić, bo chociaż Oliwka ma wspomnienie Mroczny Kosiarz, ja, i małe bara-bara, w drzewie genealogicznym Nerwusa nie ma Kostuchy jako ojca. Co ciekawe, mimo iż gracze uważają go za adoptowane dziecko Lucjana i Cecylii Papużków, gra nie traktuje ich jako rodziny Nerwusa, choć w normalnej rozgrywce przy adopcji powinien automatycznie pojawić się w ich drzewie genealogicznym.

Wkrótce został uznany za dziwaka, a jego przybrani rodzice zaczęli na nim przeprowadzać eksperymenty. Jego wszystkie cechy, oprócz aktywności, są na minusie (czyli jest niechlujny, zrzędliwy itd). Nie utrzymuje kontaktu ze swoją biologiczną rodziną. Choć jest dorosły, nie ma żony/dziewczyny, dzieci ani pracy. Jego jedyni krewni to kuzynka Ofelia i matka, której prawie nie pamięta, gdyż w chwili, gdy go jej odebrano, miał zaledwie parę miesięcy.

The Sims 2 (PlayStation Portable)

W tej części gry Nerwus nie żyje. Zabiła go jedna z maszyn, którą testowało na nim małżeństwo Papużków. Jego duch nawiedza Espiritu Estate, razem z duchem Dennisa Dente i Emily Emory. Wiadomo, że przed śmiercią chodził z mieszkanką Deadtree, Annie Howell. Kiedy zgłosił się na przedmiot eksperymentów (w tej części gry był wtedy dorosły, a Papużkowie mu za to zapłacili), dziewczyna pomyślała, iż uciekł z inną. Nasz Sim ma za zadanie znaleźć medalik lub przywieszkę (charm) Nerwusa, która znajduje się na cmentarzu w Deadtree, i dać ją Annie. Wtedy dopiero uwierzy, że mimo śmierci, jej chłopak nadal ją kocha. Po wypełnieniu tej misji duch Nerwusa wyniesie się z głównej sypialni w Espiritu Estate.

The Sims 3 (Północna Grota)

Razem z matką pojawia się w Północnej Grocie jako małe dziecko. Dowiadujemy się, że nie urodził się w Północnej Grocie. W opisie rodziny jest wyraźnie zaznaczone, że jest synem Mrocznego Kosiarza. Został nazwany tam "pamiątką po dawnym kochanku".

Simologia

The Sims 2

Zdjęcie Imię i nazwisko Poziom relacji
Paskal.png Paskal Dziwak Przyjaciel
Gene4.png Cecylia Papużka Znajoma
Wons.png Lucjan Papużka Znajomy
235px-Olive Specter.png Oliwka Widmo Znajoma
Leszek.png Leszek Dziwak Znajomy
Waldemar.png Waldemar Dziwak Znajomy

The Sims 2

Osobowość
Wodnik
Niechlujny 0 Schludny
Nieśmiały 0 Otwarty
Leniwy 10 Aktywny
Poważny 0 Lekkoduch
Zrzędliwy 0 Uprzejmy

The Sims 2

Ikona Zainteresowanie Poziom
Politics interest.png Polityka 8
Money interest.png Pieniądze 10
Environment interest.png Środowisko 1
Crime interest.png Przestępczość 3
Entertainment interest.png Rozrywka 4
Culture interest.png Kultura 0
Food interest.png Jedzenie 9
Health interest.png Zdrowie 9
Fashion interest.png Moda 0
Sports interest.png Sport 0
Paranormal interest.png Okultyzm 9
Travel interest.png Podróże 9
Work interest.png Praca 0
Weather interest.png Pogoda 8
Animals interest.png Zwierzęta 3
School interest.png Szkoła 7
Toys interest.png Zabawki 0
Sci-Fi interest.png Fantastyka naukowa 10

The Sims 2

Ikona Wspomnienie Typ
Grew Up.png Rozpoczynam następny etap życia z problemami Negatywne
Met -Sim-.png Tajemniczy Sim i ja spotykamy się Pozytywne
Moved In.png Przeprowadzka do nowego miejsca Pozytywne
Became Best Friends with -Sim-.png Tajemniczy Sim został moim najlepszym przyjacielem Pozytywne
Had Very First Kiss with -Sim-.png Tajemniczy Sim i ja pocałowaliśmy się po raz pierwszy Pozytywne

Ciekawostki

  • W dosłownym tłumaczeniu jego imię to Nerwowy Temat (eksperymentów), alternatywnie Nerwowy Przedmiot.
  • Nikt nie wie, jak się naprawdę nazywa. Być może Oliwka nie zdążyła nadać mu prawdziwego imienia.
  • W The Sims 2 po sprawdzeniu jego orientacji wychodzi na to, że woli mężczyzn niż kobiety.
  • W The Sims 2 w jego biografii można wyczytać, że został odebrany przez opiekę społeczną jako niemowlę, zaś w The Sims 3 mieszka z matką jako małe dziecko.
  • We wspomnieniach Oliwki Widmo z The Sims 2 można zobaczyć, że jest dwóch Nerwusów. Jeden z nich nie jest dostępny w grze, a według SimPE jest duchem. Od grywalnego różni się oczami, rysami twarzy i długością spodni. To właśnie ten Nerwus jest widoczny na zdjęciach rodziny Papużka.
  • W The Sims 3 ma dokładnie takie same cechy, jak Elosie Carnegie ze Słonecznego Wybrzeża.
  • Pomimo iż Ofelia Zmrok to jego cioteczna siostra, Nerwus nie postrzega jej jako krewnej. Poza tym w ogóle się nie znają.
  • Gdy zaczynamy grę, jednym z jego pragnień jest wyprowadzka.
Rodzina Papużka
Kajetan - Gertruda - Bonifacy - Honorata - Lucjan - Cecylia - Nerwus