Simspedia
Advertisement
Simspedia
The Sims: Gwiazda The Sims 2: Osiedlowe życie The Sims 3: Po zmroku The Sims 4: Styl dawnych lat
TS4 Ikona Lokaj.png

LokajSim NPC zajmujący się domem, występuje w The Sims: Gwiazda, The Sims 2: Osiedlowe życie, The Sims 3: Po zmroku i The Sims 4: Styl dawnych lat. Nie należy mylić z pokojówką.

Ma maksymalnie rozwinięte umiejętności gotowania, majsterkowania i sprzątania. Podczas pracy gotuje posiłki, wynosi śmieci, ściele łóżka, naprawia sprzęty i myje naczynia. Bez trudu można nawiązać z nim kontakt. Z dodatkiem TS2 Zwierzaki i TS3 Zwierzaki napełnia miski i wyprowadza zwierzęta domowe na spacer, przed dom.

The Sims: Gwiazda

Lokaj Alfred w dodatku Gwiazda

Dochodzi w dodatku The Sims: Gwiazda. Lokaj ma na imię Alfred. Nie mieszka z nami, pracuje od 7:00 do 23:00. Jego pensja wynosi 500 simoleonów na dobę. Może odganiać fanów naszego Sima ścierką, jednak tylko na terenie domu. Gdy nie ma nic do sprzątnięcia, chodzi po całym domu i lupą sprawdza każdy przedmiot w poszukiwaniu kurzu.

The Sims 2: Osiedlowe życie

Lokaj w The Sims 2

W The Sims 2 lokaj nie mieszka razem z naszymi Simami. Przychodzi o godzinie 7:00 i kończy pracę o 20:00. Jego pensja to 20 simoleonów + 25 za godzinę. Gdy zatrudnisz lokaja, spyta cię czy zwolnić resztę pracowników, ponieważ będzie wykonywał ich pracę.

Gdy nie ma nic do sprzątania myje ręce, rozgląda się i otrzepuje swoje ubranie.

The Sims 3: Po zmroku

Lokaj w The Sims 3: Po zmroku

W The Sims 3 lokaj mieszka z nami, ale nie możemy nim grać. Lokaj sprząta, gotuje, możemy go nawet poprosić o masaż. Trzeba utrzymywać z nim dobre stosunki albo porzuci pracę. Lokaja podobnie jak pokojówkę zamawiamy przez telefon. Ma obowiązkowo cechę Schludny oraz Urodzony kucharz. Zazwyczaj lubi czytać, więc jak szykujemy mu kącik lub pokoik to warto wstawić tam komodę i regał z książkami. Lokaj jak to lokaj zawsze po sobie sprząta. Wyczuwa kiedy Sim jest głodny i zaczyna gotować, możemy też go o to poprosić. Za usługi lokaja płacimy co tydzień 1200 simoleonów. Znani lokaje z Bridgeport to Camilla Fortescue i Bertram Plunkett.

The Sims 4: Styl dawnych lat

W The Sims 4 lokaje nazywają się służbą i zamawia się ich po przez telefon (klikając wynajmij usługi, a następnie służba). Cena za samo wynajęcie usługi kosztuje 175§ oraz 12§ za godzinę. Natomiast jeżeli sim jest pięciogwiazdkową osobistością oraz ma maksyamlną dobrą reputację, usługa ta, jak wszystkie inne przy maksymalnej dobrej reputacji, jest darmowa. Mieszka w domu Simów, którzy go zatrudnili, by spełniać ich zachcianki i zajmować się ogrodem. Lokaj potrzebuje własnego miejsca do spania (czego nie było w poprzednich częściach), np. łóżko lub kanapę. Jego pensja wynosi 2000 simoleonów tygodniowo. W tej części gry lokajem może być każdy niegrywalny sim oraz nie musi posiadać cech typowych dla kamerdynera oraz można ustalić, co ma robić, a czego nie. Aby wykonać kamerdynerowi rozkaz, simowie dzwonią dzwonkiem. Gdy lokaj umrze (w tej części osoby kamerdynerzy często są emerytami), zastępowany jest nowym.

W tej części w zwiększono zakres usług lokaja (m.inn opiekowanie się dziećmi, co dotychczas robiła to tylko Opiekunka oraz można ustalić, co ma kamerdyner wykonywać, a co nie.

Ciekawostki