Simspedia
Advertisement
Simspedia
The Sims The Sims 2 The Sims 3 The Sims 4

Easter eggs – ukryte elementy gry stanowiące rodzaj żartu ze strony twórców The Sims. Często nawiązują do innych gier, seriali telewizyjnych, filmów czy książek.

Easter eggs można znaleźć w trakcie zwykłej rozgrywki lub dzięki kodom.

The Sims

Potwór z Loch Ness

  • Na ekranie Otoczenia 1 od czasu do czasu na kilka sekund w wodzie pojawia się potwór z Loch Ness. Można go również zobaczyć na Wyspie Wakacyjnej i w Centrum.
  • Pojawia się kilka nawiązań do twórcy gry - Willa Wrighta.
  • Kod rosebud jest nawiązaniem do filmu Obywatel Kane (Citizen Kane).
  • Kod klapaucius może być nawiązaniem do książki Cyberiada (jeden z dwóch głównych bohaterów nazywa się Klapaucjusz).
  • W The Sims: Gwiazda pojawiają się Simowe wersje prawdziwych osób, m.in. Marilyn Monroe, Avril Lavigne i Christiny Aguilery.
  • Na Starówce można znaleźć Autostradę Gunthera Gotha (Gwidona Ćwira).
  • Simowie z wysoką charyzmą opowiadający historie przy ognisku mogą przypadkowo przywołać specjalnego ducha NPC albo, jeżeli na parceli znajdują się nagrobki, ducha zmarłego Sima/zwierzaka.
  • Muzyka z telewizji pochodzi z innych gier Maxis, takich jak Streets of SimCity i SimCopter.
  • Plażowa piosenka numer 4 to remix piosenki "Misirlou" znanej z filmu Pulp Fiction.

The Sims 2

  • Onomastyka: imiona i nazwiska Simów wskazują na ich osobowość. Ze względu na swój dobry charakter jedna z sióstr Przyjemniaczek zostaje nazwana Andżelika (ang. angel, po przetłumaczenia anioł).
  • Rodzina Przyjemniak w telewizji: rodzina Przyjemniak pojawia się w telewizji. W jednej z reklam członkowie rodziny zamawiają pizzę, w innej Liliana kłóci się ze swoją siostrą Andżeliką.
  • Will Wright: W Dziwnowie można dostrzec głaz przypominający głowę Willa Wrighta, jest to nawiązanie zarówno do twórcy gry jak i luźne (możliwe) nawiązanie do [Rushmore]
  • Freezer Bunny: jeden z najczęstszych easter eggs w The Sims 2. Jest to różowy, animowany królik, który po raz pierwszy pojawia się na kartonie soku.
  • Dom Simpsonów: na makiecie kolejki pojawiającej się w The Sims 2: Czas wolny jest parcela łudząco podobna do 742 Evergreen Terrace, domu rodzinnego Simpsonów.
  • Latająca świnka: ukryta dekoracja otoczenia. Pojawia się wraz z wieżą wodną w The Sims 2: Własny biznes oraz w The Sims 2: Czas wolny z linią kolejową.
  • Statek kosmiczny: ukryta dekoracja otoczenia z The Sims 2: Zwierzaki. Pojawia się razem z cysterną wodną, Simhenge lub rozbitym statkiem kosmicznym.
  • Rejestracja statku kosmicznego: tekst tablicy rejestracyjnej (anm8er) można zobaczyć w trakcie porwania Sima przez obcych.
  • Biografia Mrocznego Kosiarza: używając kodu boolprop testingCheatsEnabled true, można przeczytać biografię Mrocznego Kosiarza.
  • Ukryta parcela w Zatoce Pokrzyku: znajduje się na skraju otoczenia, nosi nazwę Pałac Nadbrzeżny. Można ją zobaczyć tylko za pomocą trybu kamerzysty (Tab). Przypomina dom Baby Jagi.
  • Preferencje mieszkańców Werony: po wejściu w pliki gotowych Simów płci męskiej w SimPE okazuje się, że mają niewielki pociąg do osób tej samej płci; dotyczy to również Simów w związku małżeńśkim (np. Patryka Monteki). Może być to odniesienie do biseksualności Szekspira lub realiów historycznych - w teatrze elżbietańskim grać mogli tylko mężczyźni.
  • Zdjęcia na ladzie budki z hot-dogami: na ladzie stoiska z hot-dogami w The Sims 2: Osiedlowe życie można rozpoznać zdjęcia Simów takich jak Romeo Montek, Bella Ćwir czy Don Lotario.

Nawiązania do The Sims 3

  • W dodatku The Sims 2: Czas wolny pojawia się możliwość zagrania w The Sims 3. Jest dostępna wyłącznie na komputerze otrzymanym w prezencie od Roda Humble. Podczas gry na ekranie pojawia się zapętlone wideo z The Sims 3, które przedstawia zielone logo EA, widok na jedną z pierwszych wersji Sunset Valley, rozmowę kilku miastowych, proces tworzenia Sima w CAS oraz tryb kupowania.
  • W dodatku Osiedlowe życie w trybie kupowania można nabyć plakat z logo The Sims 3. Pojawia się on także w teledysku do simlishowej wersji piosenki "Hot n' Cold" Katy Perry.
  • W tym samym dodatku Simowie mogą nosić koszulki i bluzy z logo The Sims 3.

Galeria

The Sims 3

  • Nyan Cat: w The Sims 3: Zwierzaki pojawia się obraz zatytułowany Tęcza! Lasery! Kot!, który jest nawiązaniem do Nyan Cata.
  • Dom Ćwirów: w menu debug (po wpisaniu kodu buydebug on) można znaleźć miniaturkę domu Ćwirów z The Sims 2.
  • Para oczu: we wnętrzu kopalni i opuszczonych budynków można zauważyć parę czerwonych, świecących się oczu.
  • Towarzyski Króliczek: w trybie kupowania można kupić obraz przedstawiający Towarzyskiego Króliczka z The Sims 2. Pojawia się także możliwość przekazania datku na Stowarzyszenie Towarzyskich Kroliczków poprzez skrzynkę pocztową.
  • Spore: zdarza się, że Sim namaluje obraz przedstawiający stworka z innej gry studia Maxis, Spore.
  • Kowbwoje i obcy: W The Sims 3: Studenckie życie pojawia się automat do gry o nazwie "Kowboje vs. Promienie Laserowe", która jest nawiązaniem do filmu "Kowboje i Obcy"
  • Cyberpunk 2020: w opisach niektórych elementów trybu kupowania z The Sims 3: Skok w przyszłość pojawia się wzmianka o firmie "Arisaka Industires". Jest to prawdopodobnie nawiązanie do japońskiej megakorporacji High-Tech Arasaka z papierowej gry RPG Mike'a Pondsmitha Cyberpunk 2020.
  • Werona: Sim może, korzystając ze skrzynki na listy, przekazać datek na społeczność Werony. Najprawdopodobniej chodzi o otoczenie, które pojawia się w podstawowej wersji The Sims 2.
  • The Sims 4: na Ratuszu w Roaring Heights pojawia się płaskorzeźba przedstawiająca render z The Sims 4.

Galeria

The Sims 4

Galeria

Bella Ćwir

  • W The Sims 2 nad łóżkiem w domu Ćwirów wisi obraz młodej kobiety, łudząco podobnej do Belli. Malunek nazywa się Łucja Kwadratowa, jednak w oryginale nosi nazwę Bella Squared, co oznacza dosłownie Bella Kwadratowa. Napisane jest również, że anonimowy twórca nie chce się ujawnić.
  • W Zatoce Pokrzyku znajduje się jej pomnik (wraz z dodatkiem The Sims 2: Osiedlowe życie można umieścić go w dowolnym świecie jako dekorację terenu).
  • W The Sims 3 wiele obrazów, które może namalować Sim, przedstawia Bellę Ćwir (czasem również w towarzystwie Mortimera).

Odwołania w książkach

  • Dziedzictwo rodziny Zadek: Opowieść to nawiązanie do rodziny Zadek.
  • Książki Gdzie się podziała Bella? oraz Morderstwo w Miłowie są odwołaniami do rodziny Ćwir, a szczególnie sprawy zaginięcia Belli.
  • Blogi wampirów nawiązują do książki L. J. Smith Pamiętniki wampirów.
  • Milczenie lam jest odwołaniem do Milczenia owiec Thomasa Harrisa.
  • Seria książek Henio Garnek i... jest nawiązaniem do sagi Harry Potter autorstwa J.K Rowling. Przykładem może być Henio Garnek i Kamień Dentystyczny, parodia części Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Dodatkowo, imię Harry to po polsku Henryk, czyli w skrócie Henio, a Potter po przetłumaczeniu oznacza garncarz.
  • Stary człowiek a może to nawiązanie do opowiadania Ernesta Hemingwaya, Stary człowiek i morze.
  • Kiedy Sim skończy pisać książkę science-fiction, w opisie skończonego dzieła może pojawić się nawiązanie do książki Czy jesteś moją mamusią?. Jest to popularny tekst z pierwszego sezonu brytyjskiego serialu Doktor Who.

Lamy

The Sims

The Sims 2

  • W dodatku The Sims 2: Na studiach Lama jest maskotką drużyny. Może czasami czasami do nas przybiec i zacznie skandować na cześć naszej uczelni. Jej wrogiem zazwyczaj jest maskotka krowy, która denerwuje naszych współlokatorów - robi im psikusy, drażni ich, bije się z nimi i dokucza im. Możemy wybrać strój lamy, wpisując kod boolProp TesingCheatsEnabled true i w trybie tworzenia rodziny naciśniemy (Shift) i N, będziemy mogli wybrać strój lamy (maskotki drużyny). Pojawiają się również przedmioty nawiązujące do tej drużyny: proporczyki, obrazki i flagi.
  • W The Sims 2: Czas wolny pojawia się gra towarzyska "Nie obudź Lamy" która w rozgrywce przypomina "Jengę"

The Sims 3

The Sims 4

  • Jako mówiąca zabawka
  • Jako żywopłot
  • Gdy sim jest na 1 poziomie kariery sportowej, strój lamy jest jego strojem służbowym
  • W linii czasowej The Sims 4 jest film bądż seria filmów o Super Lamie, którego kostium nawiązuje do kostiumu Batmana
  • Podobnie jak w The Sims 3 występuje wredna interakcja która polega nazwaniu matki rozmówcy lamą
  • W The Sims 4: Spotkajmy się ponownie pojawia się gra "Nie obudź lamy", która pojawiła się wcześniej w The Sims 2: Czas wolny
Advertisement