Ten artykuł jest o Simologii.
Dodatkowe usługi.png
Wymaga poprawy
Ten artykuł pilnie wymaga poprawy, aby spełniał standardy jakości Simspedii.
Powód: W poniższym artykule brakuje wielu informacji dot. spin-offów. Niektóre sekcje wymagają rozwinięcia, a język użyty w artykule wymaga zmiany.
Prosimy, jeśli możesz, edytuj ten artykuł.
Ciąża
Ciąża
Etap życia · Zawarte w: The Sims 2 The Sims Historie z życia wzięte The Sims Historie ze świata zwierząt The Sims Historie z bezludnej wyspy The Sims Średniowiecze The Sims 3 The Sims FreePlay The Sims 4

Ciaza.png

Ciąża – stan Sima powstający po staraniu się o dziecko (dla Simki) lub porwania przez kosmitów (dla Simów). "Ciąża" jest mechanizmem gry i kilkudniowym wydarzeniem, które rozpoczyna się po sukcesie "Postaraj się o dziecko" - interakcji między dwoma Simami o przeciwnej płci (co zmienia się po aktualizacji w The Sims 4, gdzie można wybrać czy Sim zapładnia, czy zachodzi w ciążę), a kończy się, gdy ciężarny Sim urodzi jednego lub więcej noworodków. Ciąża wpływa przede wszystkim na dorosłych w drugiej części gry, a w trzeciej części i czwartej części dodatkowo na młodych dorosłych. Ciąża przynosi wiele zmian w życiu Sima, w tym zwiększenie masy ciała i urlop macierzyński z pracy. Ciąża została wprowadzona jako element gry do The Sims 2 i pojawiła się w każdej kolejnej grze. 

W drugiej i trzeciej części gry w ciążę może zajść tylko kobieta. Aby został zapłodniony mężczyzna musi zostać porwany przez kosmitów. W czwartej odsłonie gry, wraz z aktualizacją z 2 czerwca 2016 w ciążę może zajść każdy Sim: wystarczy wybrać odpowiednie ustawienia w CAS.

The Sims

W pierwszej części gry nie występuje zjawisko ciąży. Dziecko pojawia się gdy Sim i Simka bardzo długo się całują. Wtedy (nie za każdym razem) pojawia się komunikat "Czy nie powinniśmy mieć dziecka?". Jeśli gracz kliknie tak, pojawi się kołyska z noworodkiem. Zmienia się to jednak w dodatkach Światowe życie, Wakacje i Gwiazda, w których dochodzą łóżko wibracyjne i miłosna wanna[TSŚŻ], igloo oraz namiot[TSW] i przyczepa gwiazd[TSG]. Tutaj nazywa się to graj.

The Sims 2

W trakcie porodu

Szczęśliwy akceptor

Aby Simka zaszła w ciąże, rodzice muszą "Postarać się o dziecko". W przypadku starania się o dziecko, istnieje możliwość, że Simka nie zajdzie w ciążę, ale jeśli tak się stanie, gracz może usłyszeć kołysankę, sygnalizującą udane poczęcie. Pierwszego dnia ciąży Simka często wymiotuje. Po pierwszym dniu pojawia się brzuch, a inni Simowie mogą wykonywać interakcje związane z nim (głaskanie, mówienie do niego). Wtedy również Simka może poinformować o ciąży innych. Po drugim dniu brzuch Simki rośnie, a w trzecim zaczyna rodzić - łapie się za brzuch i jęczy. Czasami inni Simowie zbiegają się i panikują. Następnie pojawia się komunikat informujący o tym, że nowy członek (lub więcej) rodziny jest w drodze i dziecko (lub więcej) przychodzi na świat. W tej części gry Simka może urodzić maksymalnie dwóch noworodków.

Ciekawostki

  • Simowie - mężczyźni również mogą zajść w ciążę, tyle, że kosmiczną. Taka ciąża przebiega tak samo, jak u Simek.
  • W The Sims 2, tylko osoby dorosłe i starsi mężczyźni mogą spróbować postarać się o dziecko, choć mod InTeenimater może pozwolić na to nastolatkom.
  • W chwilach, gdy Simowi powiększa się brzuch, a także w chwili porodu, widok automatycznie wypośrodkowuje się na brzuchu.
  • W The Sims 2: Osiedlowe życie bawienie się z psem (ze specjalną psią zagrodą) lub wypicie lemoniady z automatu zwiększa szansę na urodzenie bliźniaków.
  • Zjedzenie sernika z The Sims 2: Własny biznes zwiększa szanse na urodzenie bliźniaków.
  • Opcja Superpłodnosć pojawiająca się u Simów z aspiracją pragnienie stworzenia rodziny w The Sims 2: Czas wolny sprawia, że bliźniaki rodzą się zawsze.
  • Jeżeli ciężarny Sim ma za niskie kontakty z innym Simem, nie pozwoli, by ta osoba głaskała ją po brzuchu lub do niego mówiła.
  • Jeśli Sim jest bezpłodny, gracz może kodem testingcheatsenabled i pomocą nagrobka życia i śmierci doprowadzić do poczęcia Sima. Płeć i liczby dzieci urodzonych jest ustalana w trakcie poczęcia.
  • Mod InTeenimater daje możliwość poronienia, wtedy Simka chwyta się za brzuch i jęczy, a potem zaczyna płakać. Wyświetli się komunikat o straconym dziecku, Simka będzie miała czerwony nastrój i zostanie negatywne wspomnienie.
  • Tylko w tej części nie można (jako Sim) zapłodnić innej Simki z niegranej przez gracza rodziny. Wynika to z tego, że w The Sims 2 nie ma postępu historii i w niegranych przez gracza rodzinach czas stoi w miejscu. Gdyby była taka możliwość, Simka z poza rodziny byłaby w wiecznej ciąży.
  • Tylko w The Sims 2 Simka może umrzeć podczas ciąży, czyli z głodu czy porażenia prądem.
  • Można wskrzesić ciężarną simkę, a po wskrzeszeniu ciąża będzie normalnie działać i Simka urodzi. Jedynym wyjątkiem jest Olivia Montek z Werony, która technicznie nie jest w ciąży, tylko tak wygląda.
  • Simowie z wysokim poziomem umiejętności kondycji mają mniejszą podatność na poranne mdłości.
  • Istnieje 9 różnych wersji ubrań ciążowych.
  • Czasami można zauważyć trudności simki w trzymaniu talerza lub miski, która lekko się przechyla.
  • Jeśli gracz chce dziecko innej płci, niż dopiero co urodzone, może zapisać grę przed porodem, a po urodzeniu wyjść z parceli bez zapisywania. Szansa na konkretną płeć zawsze wynosi 50%.
  • Jest możliwość poczęcia dziecka na wakacjach, lecz ciąża zacznie się po powrocie Sima do domu.
  • Każdy trymestr w dwójce trwa 25 godzin.

The Sims 3

Dziecko w drodze

Po postaraniu się o dziecko Simka w pierwszym dniu często wymiotuje. W 24 godzinie ciąży zmienia swoje ubrania na ciążowe i dostaje nastrójnik W ciąży. Powinna chodzić do szpitala po porady, do SPA na masaże, czytać książki o ciąży, spełniać zachcianki (np "zjeść lody i spaghetti", "zjeść stek z serem w parku") i mieć dobry nastrój, aby gracz mógł wybrać dziecku cechy. Po ok. 70h Simka zaczyna jęczeć, nastrójnik W ciąży zmienia się na nastrójnik Dziecko w drodze – Simka zaczyna rodzić. Może pozostać w domu lub jechać do szpitala (o ile nie pozostanie więcej niż 2h w domu w czasie porodu). Może urodzić jedno dziecko, bliźniaki lub trojaczki. Gracz może wpływać na płeć dziecka.

Prawdopodobieństwo urodzenia większej liczby dzieci

Podstawowe prawdopodobieństwo urodzenia bliźniaków wynosi 20%, a trojaczków 2%. Gdy jeden rodzic ma "wzmożoną płodność" wartości te wzrastają do odpowiednio 50% i 15%. Gdy tę nagrodę mają oboje rodziców, szansa na bliźniaki wynosi 100%, a na trojaczki 45%. Simka może urodzić także czworaczki, jednak szansa na to wynosi 0.01%. Jeśli gracz chce zwiększyć tę szansę, to należy poprosić dżina o dużą rodzinę.

The Sims 3: Cztery pory roku

Istnieje 33% szans, że młody dorosły lub dorosły, który został porwany przez kosmitów może otrzymać "Niespodziewany przyrost wagi".

Stwierdzono, że to może się zdarzyć, jeśli cudzoziemcy wykonujący uprowadzenie nie są mieszkańcami dzielnicy.

The Sims Średniowiecze

Ciąża przebiega prawie tak, jak w The Sims 3. Lecznica nie jest docelowym miejscem porodów tak jak szpital w The Sims 3.

Ciekawostki

  • Słuchanie muzyki dziecięcej i oglądanie w telewizji programów dla dzieci zwiększa szanse na bliźniaki lub trojaczki.
  • Większe prawdopodobieństwo, że Simka urodzi bliźniaki lub trojaczki, zapewnia również nagroda życiowa Wzmożona Płodność.
  • Poproszenie o dużą rodzinę dżina z The Sims 3: Zostań gwiazdą sprawia, że rodzą się głównie trojaczki.
  • Ciężarna Simka może iść po poradę do szpitala.
  • Sim lekarz powyżej 5 stopnia kariery może ustalić, jakiej płci jest dziecko.
  • Jedzenie arbuzów zwiększa szansę na dziewczynkę, a jabłek na chłopca.
  • Może się zdarzyć, że w wyniku błędu gry nastrójnik W ciąży nie pojawi się, ale ciąża trwa mimo tego.
  • Na wakacjach tak jak w dwójce można zajść w ciążę, a ciąża będzie postępować po powrocie.
  • Jeśli posiada się dodatek The Sims 3: Skok w przyszłość Sim może zajść w ciążę w przyszłości, lecz nie będzie możliwości powrotu do teraźniejszości do zakończenia się ciąży.

The Sims 4

Aby zajść w ciążę trzeba "Postarać się o dziecko" dwoma Simami. Po skończonej interakcji Sim może zrobić test ciążowy, który kosztuje 15§ lub poczekać do następnego dnia. Po ok. 24 godzinach dostanie nastrójnik "Je za dwoje". Znaczy to, że maleństwo jest już w drodze. Ciąża trwa ponad 3 dni. Każdy kolejny dzień nazywa się trymestrem. W trakcie mogą wystąpić poranne mdłości. Sim może urodzić jedno dziecko, bliźniaki lub trojaczki.

The Sims 4: Witaj w Pracy

Młody dorosły lub dorosły mężczyzna, który został porwany przez kosmitów może zajść w kosmiczną ciążę. Matką niemowlęcia zawsze jest kosmitka, która pełni funkcje zapylaczki.

Ciekawostki

  • W The Sims 4 szpital jest króliczą norą tak jak w The Sims 3. Staje się on parcelą, na którą można się udać dopiero po zainstalowaniu The Sims 4: Witaj w pracy.
  • Jeśli gracz nie posiada kołyski, po urodzeniu się dziecka dostanie ją za darmo.
  • Posiadając dodatek Witaj w pracy gracz może towarzyszyć swoim Simom w trakcie porodu w szpitalu. Aby to zrobić trzeba kliknąć na Sima i wybrać interakcje Urodź dziecko w szpitalu, a następnie Dołącz.

Galeria