Ten artykuł jest o Simologii. The Sims The Sims 2 The Sims 3 The Sims 4

Adopcja – usługa dostępna w prawie każdej części gry. Jak sama nazwa wskazuje, służy ona do zaadoptowania dziecka. Wraz z dodatkiem The Sims 2: Zwierzaki, The Sims 3: Zwierzaki oraz The Sims 4: Psy i koty dochodzi możliwość adopcji także zwierząt.

The Sims

Aby adoptować dziecko, Simowie muszą mieć bardzo dobre relacje. Po wykonaniu dużej ilości pocałunków lub interakcji bara-bara należy czekać. W ciągu paru dni powinien zadzwonić ośrodek adopcyjny z zapytaniem o wzięcie dziecka. Jeśli wybierze się Tak, w domu pojawi się kołyska z niemowlakiem. Jeśli natomiast nie zdąży się odebrać telefonu, będzie trzeba czekać na zapytanie jednego z Simów o spłodzenie dziecka.

The Sims 2

W tej części gry dziecko można adoptować klikając na telefon i wybierając opcje Usługi.../ Ośrodek adopcyjny. Jeżeli rodzina spełnia wymogi dotyczące stanu majątkowego dostanie się wiadomość, że pracownik opieki społecznej przywiezie dziecko o godzinie 10:00. Gdy przyjedzie samochód, można wybrać, w jakim wieku chce się zaadoptować dziecko: niemowlę (wtedy wybiera się także imię dziecka), małe dziecko lub dziecko. Adoptowane dzieci mogą być często dziećmi zabranymi innym rodzinom w tym samym otoczeniu.

The Sims 3

Sim musi być przynajmniej młodym dorosłym, aby adoptować dziecko. Dziecko to może być w wieku niemowlęcia, małego dziecka lub dziecka w wieku szkolnym. Adoptując nowego członka rodziny można wybrać jego płeć i imię. Małe dzieci i niemowlęta przynoszone są w nosidełku. Niestety, adopcja wiąże się z dużym ryzykiem, gdyż dziecko może mieć negatywne cechy lub nie być dokładnie takie, jakie gracz chciał.

The Sims 4

Tutaj tylko Sim, który jest co najmniej młodym dorosłym, może adoptować dziecko. Można to zrobić tylko za pomocą komputera. Po wybraniu na nim opcji adoptuj, wyświetli się lista dzieci i niemowlaków możliwych do adoptowania. Po wybraniu jednego z nich Sim automatycznie zapłaci 1000 simoleonów i pójdzie do ośrodka adopcyjnego, skąd po około godzinie wróci z nowym członkiem rodziny.

Ciekawostki

  • Gdy w rodzinie zostanie zabrane dziecko, po czym zacznie się grać inną (w tym samym otoczeniu) i zdecyduje się na adopcję, to rodzina dostanie wcześniej zabrane dziecko.[TS2]
  • Jeżeli dziecko zostanie adoptowane przez parę Simów niebędących w związku małżeńskim, to w jego drzewie genealogicznym jako rodzic będzie jedynie oznaczony Sim, które zgłosił wniosek o adopcję. Natomiast jeśli jeden z członków małżeństwa jest martwy, a wciąż jest połączony z małżonkiem w drzewie genealogicznym, to dziecko zostanie przypisane jako potomek obojga rodziców.[TS2]