FANDOM

Bilen er et transportmiddel først introdusert i The Sims. Bilen er brukt som et effektivt transportmiddel for å dra lengre distanser.

I The Sims-serien vil simmene automatisk bli hentet med bil når de skal på jobb eller dra et sted. Som oftest vil simmer som skal til en fellestomt bli hentet med taxi. Simmer som skal på skolen blir hentet med skolebuss. I The Sims 2 og The Sims 3 vil også tjenester og lignende komme med bil, for eksempel husjelpen eller politiet.

I The Sims 2 Uteliv og The Sims 3 kan simmer også eie privatbiler, noe som er veldig praktisk å ha.

The Sims Rediger

Kommende

The Sims 2 Rediger

Uteliv Rediger

Bon Voyage Rediger

The Sims 3 Rediger

Renault1

250px

The Sims 3 er det første spillet der å eie en bil er integrert i grunnpakken. Det er en rekke biler å velge mellom i mange prisklasser, alt fra 5000§ til 100.000§. Simmer vil automatisk bruke bil (forutsett at de eier en bil) over lengre distanser, og hvis det ikke er parkeringsplass dit de skal oppbevarer de bilene i inventaret sitt. Bilene har forskjellige hastigheter på en skala fra 1 til 10. De raskeste bilene er dyre men åpner for veldig rask transport, og er uten tvil de mest effektive transportmiddlene.

KampanjeserierRediger

Toyota1

En Toyota Prius.

The Sims-teamet har inngåt avtale med flere ekte billeverandører og laget replikaer i spillet. Den nyeste serien inneholder de tre nye Renault Z.E.-bilene som går på strøm og fokuserer på miljøvennlig transport. I den anledningen har de også laget solpaneler, vindmøller og en ladestasjon for elektriske biler.

Ford1

Ford Fiesta.