Wikia

Eigenschap ME Zuipschuit
Zuipschuit is een gebrek in De Sims Middeleeuwen.

Zuipschuiten hebben een haat-/liefdeverhouding met verschillende bedwelmende drankjes. Ze drinken graag, vaak en grote hoeveelheden, maar ze houden er de dag erna een rotgevoel aan over.

KenmerkenEdit

  • Je Sim zal regelmatig de drang voelen om te drinken.
  • Als je Sim een tijd droog staat, zal de negatieve gemoedstoestand "Een drankje nodig" optreden met -15 concentratie. Deze gemoedstoestand gaat alleen weg als je Sim een drankje neemt.
  • Dit gebrek is goed te hanteren door het drinken van een drankje. Daarbij kan je ook preventief een drankje drinken, bijvoorbeeld dagelijks voordat je held op pad gaat, zodat de bijbehorende negatieve gemoedstoestand helemaal niet opspeelt. Het drinken van een drankje geeft bovendien een positieve gemoedstoestand (zelfs bier of wijn). Al zijn er genoeg drankjes om te brouwen die veel betere gemoedstoestanden geven, ingrediënten zijn te koop in het dorp.
  • Brouwen kost je held wel $50 behalve wanneer deze brouwt in de herberg, dat is gratis maar dan kost een drankje wel $7 terwijl de drankjes in de andere gebouwen gratis zijn. Na het brouwen zitten er 12 drankjes in het vat.