Wikia

Forgotten Grotto cover
Forgotten Grotto
De Sims 4 Logo V2
Forgotten Grotto
250px
Naam Forgotten Grotto
Spel DS4 Icoon De Sims 4

Forgotten Grotto (Vergeten Grot) is een geheime kavel in Oasis Springs. Sims kunnen het gebied betreden door de ingang van de verborgen mijn open te breken (hiervoor is echter wel niveau 10 in de handigheids-vaardigheid vereisd). De ingang kan gevonden worden achter het Woestijnbloempark en achter de Affluista Villa.

Een tekstavontuur begint waarbij de speler de volgende opties moet kiezen om succesvol de kavel te kunnen betreden: 'Neem het Wijde Pad', 'Klim de ladder' en 'Stap op de rand'. Nadat het portaal geopend is kunnen Sims van hetzelfde huishouden de kavel bezoeken via de kaart. Sims met niveau zeven in de wellness-vaardigheid kunnen teleporteren naar Forgotten Grotto terwijl ze mediteren, als ze de kavel al eerder bezocht hebben. Vampiers kunnen zonder effecten van de zon op de kavel ronddwalen, aangezien ze in een grot zijn.

De omgeving bevat uien, salie, lelies, aardappels, champignonplanten, en ook winbare stenen, een visstek met de exclusieve vleermuisvis, en een wensput waar kikkers gevonden kunnen worden. Ook bevat Forgotten Grotto een houten toilet, zodat Sims hun blaasbehoefte kunnen ontlasten.

KavelsEdit

Forgotten GrottoEdit

De Sims 4 Logo V2
Forgotten Grotto
Forgotten Grotto
Soort Geheim
Wereld Oasis Springs