Wikia

Het Familiedepot (of het Simdepot in The Sims en de Gallerij in De Sims 4) is een onderdeel van het spelmenu waar een Sim of huishouden wordt opgeslagen totdat ze op een woonkavel worden geplaatst. Het lijkt er op dat de Sims in het familiedepot in een soort van limbo verblijven. Nadat een familie gemaakt is in Creëer een Sim gaat deze direct naar het familiedepot en vanaf daar kunnen ze op een kavel geplaatst worden. In The Sims en De Sims 2 verdwijnen huishoudens zodra ze op een woonkavel geplaatst zijn, of keren daar terug als ze daaruit verhuisd worden. In De Sims 3 kan de familie eindeloos opnieuw gebruikt worden en verdwijnen alleen uit het familiedepot als ze verwijderd worden.

The SimsEdit

Het familiedepot in The Sims kan gevonden worden door op de Creëer een familie knop te klikken, die zich in het menu bovenaan de buurt bevindt. Het is een vrij eenvoudig depot en geeft simpelweg de families weer. Voor elke familie geeft het de familienaam weer, een portret van elk familielid, het kapitaal en hun familievrienden.

Via dit menu kun je verder klikken naar Creëer een Sim.

Familie's in het familiedepot kunnen niet gebeld worden, aangezien ze niet op een woonkavel met een telefoon wonen.

Familiedepot families:

Verdere buurten geven geen nieuwe familiedepot familie's.

De Sims 2Edit

Familiedepot families:

De Sims 3Edit

Het familiedepot in De Sims 3 is vergelijkbaar met die van De Sims 2, maar toont nu ook het moeilijkheidsniveau van elk huishouden. Anders dan vorige spellen, is het familiedepot in iedere wereld hetzelfde, wat ook betekent dat als je een familie uit de wereld in het familiedepot plaats, ze alle relaties met de Sims in de wereld verliezen. Families kunnen echter wel meerdere keren en in meerdere werelden geplaatst worden. Net zoals in vorige spellen, kunnen Sims in het familiedepot op geen enkele manier gecontacteerd worden.

Familiedepot families:

De Sims 4Edit

Gallerij Icoon Ingame
In De Sims 4 is het familiedepot vervangen door de Gallerij. De functies zijn vrijwel hetzelfde en bestaat vooral uit het plaatsen van huishoudensof families in of uit de wereld. De gallerij is identiek in alle werelden en huishoudens kunnen in meerdere spellen en werelden geplaatst worden. Er zijn vijf standaard huishoudens die gevonden kunnen worden in de Gallerij:

Meer officiële downloads kunnen gevonden worden in de Gallerij van verschillende SimGurus of van MaxisCreator_01.