Wikia

Alto familie
Beschrijving
Naam Alto familie
Aantal generaties 2 generaties
Familievrienden Landgraaf familie, van de Kerkhof familie, Hart familie
De Sims 3 Logo
Alto familie
De Alto's hebben nieuw geld. Met hun schaamteloze manier van zakendoen hebben ze een aardige vinger in de pap weten te krijgen in deze stad. Er wordt gefluisterd dat ze de helft van de plaatselijke winkels in handen hebben. Maar hoe kan het dat hun dochter zo'n schijnheiligerd is?
Beschrijving
Gezinsleden Nick Alto, Holly Alto, Vita Alto
Kapitaal §75.000
Kavel Zomerheuveldreef 20
Moeilijkheid Difficulty3
Overige informatie
Spel DS3 Icoon De Sims 3
Wereld Sunset Valley
De Sims 3 Hidden Springs Logo
Alto familie (Hidden Springs)
Bert was ooit boekhouder van de sterren in Bridgeport en is nu in dit prachtige kuuroord opgedoken met flink wat geld in zijn zakken...
Beschrijving
Gezinsleden Bert Alto
Kapitaal §125.000
Kavel Subalpine Blvd. 53
Moeilijkheid Difficulty1
Overige informatie
Spel DS3HS Icoon De Sims 3 Store
Wereld Hidden Springs
De Sims 3 Lunar Lakes Logo
Alto familie (Lunar Lakes)
Trenton stamt af van de prestigieuze familie Alto en het is dan ook niet verrassend dat zijn rijke en machtige buren het niet zo op hem hebben. Zijn vrouw is wel zeer geliefd en staat veel in de schijnwerpers. Zal Trenton meeliften op het succes van zijn vrouw, of zal het hem lukken om naam voor zichzelf te maken?
Beschrijving
Gezinsleden Trenton Alto, Eleanor Alto, Jareth Alto
Kapitaal §10.000
Kavel Oostelijke Sterrenregenlaan 136
Moeilijkheid Difficulty3
Overige informatie
Spel DS3LL Icoon De Sims 3 Store
Wereld Lunar Lakes
De Sims 3 Sunlit Tides Logo
Alto familie (Sunlit Tides)
Griffin liet huis en haard achter zich om een reis te maken waarin hij 'op zoek ging naar zichzelf.' Dat was iets dat hij wilde doen voor hij zich zou settelen, maar tijdens zijn reis viel hij als een blok voor een tropische schoonheid op het eiland. Hij besloot dat hij zich zou vestigen waar zij was... Zal Griffin Leo weten te overtuigen dat hij de hand van Tenika waardig is, of zijn hier hardere maatregelen voor nodig?
Beschrijving
Gezinsleden Griffin Alto
Kapitaal §10.000
Kavel Keerkringweg 16
Moeilijkheid Difficulty1
Overige informatie
Spel DS3SLT Icoon De Sims 3 Store
Wereld Sunlit Tides
De Sims 3 Exotisch Eiland Logo
Alto familie (Isla Paradiso)
De familie Alto is berucht vanwege hun enorme fortuin en de manier waarop ze dat verkregen hebben... Alfonso is rijk geworden met zijn resorts op het eiland, maar dat ging altijd ten koste van zijn zakenpartners. Hij heeft een hoop vijanden en maar weinig vrienden... Zal Lopita haar man blijven steunen, of zal ze zijn kwaadaardige daden op een dag zat worden?
Beschrijving
Gezinsleden Alfonso Alto, Lopita Alto, Ashley Alto
Kapitaal §125.000
Kavel Altolaan 1
Moeilijkheid Difficulty3
Overige informatie
Spel DS3EE Icoon De Sims 3: Exotisch Eiland
Wereld Isla Paradiso

De Alto familie is een grote en invloedrijke standaardfamilie in De Sims 3. Nick en Vita Alto zijn de eerste twee die zich bekend maken in één van de vele trailers van De Sims 3. Ze wonen met hun dochter Holly in het rijkere gedeelte van Sunset Valley. Volgens de verhaallijn is de familie verwikkeld in een zakelijke vete met de Landgraaf familie. Zo zijn Nick en Vita vijanden met Geoffrey en Nancy Landgraaf. Gek genoeg is dochter Holly kennissen met zowel haar ouders als de Landgraven, wat er op wijst dat zij niet in de vete verwikkeld is. De vete is waarschijnlijk ontstaan omdat Nancy en Nick allebei op hetzelfde werklevel van de zaken carrière zitten en allebei beter dan de ander willen zijn.

De naam van de familie is een woordspeling op de bekende Amerikaanse televisieshow The Sopranos. Alhoewel de familie alleen in het De Sims 3-tijdperk voor komt hebben ze de meeste verschijningen in deze serie gemaakt, dit in tegenstelling tot andere personages die al veel langer bestaan zoals de Landgraaf of Van de Kerkhof familie. In totaal is de familie op zeven verschillende plekken opgedoken tot nu toe; één keer in het De Sims 3-basisspel, twee keer in een uitbreidingspakket, drie keer in downloadbaar materiaal uit de Store en één keer in De Sims 3 voor Nintendo DS. Ze hebben echter tot nu toe nog geen verschijning gemaakt in De Sims 4.

De familie is Nouveau riche, oftewel heeft 'nieuw geld', dit in tegenstelling tot families als de Landgraven en van de Kerkhofs. Ze worden geportretteerd als de slechteriken van Sunset Valley, die het rustige stadje graag willen overnemen en moderniseren naar een bruisende stad. De inwoners worden dan ook geforceerd om te kiezen tussen de Alto's en de stichters van de stad, de van de Kerkhofjes. Alhoewel dit spanning oplevert tussen de twee families, bestaat er geen heuze vete zoals tussen de Alto's en de Landgraaf familie wel het geval is. Alhoewel er beweerd wordt dat ze verschillende eigendommen bezitten in de stad, hebben ze dit niet. Hun kapitaal is echter wel groot genoeg om verschillende eigendommen te kopen.

"Gemeen en genadeloos" zijn twee woorden die bij veel leden van de Alto familie soepeltjes samen gaan. Nick en Vita zijn allebei kwaadaardig en/of vals, terwijl Nick's broer Bert een echte snob is, die heel zuinig is. Alfonso is onaangepast en kinderachtig, terwijl zijn dochter Ashley een echte waaghals is. De familie kent echter ook grote uitzonderingen; zo is Holly Alto de perfecte goede dochter en alhoewel Griffin een snob is, is hij ook goed en erg op zijn familie gericht.

Sunset ValleyEdit

Sunset Valley introduceert de familie Alto, waar Nick Alto woont met zijn vrouw Vita en dochter Holly. Ze zijn samen met de Landgraaf en Van de Kerkhof familie één van de rijkste families uit de wereld. Het wordt meteen duidelijk gemaakt via de eigenschappen van Nick en Vita en de familiebeschrijving dat ze niet bang zijn om over lijken te gaan, hun schaamteloze manier van zakendoen heeft ze een goed fortuin opgeleverd en een machtige positie in de stad. Alhoewel Nick en Vita de Landgraven en Van de Kerkhofjes niet mogen, heeft hun dochter Holly een redelijke vriendschap met de twee. Waarom zij buiten deze vete staat is onduidelijk, waarschijnlijk is ze niet zo geïnteresseerd in het regeren van de stad in tegenstelling tot haar ouders.

BridgeportEdit

Alhoewel er geen Sims verschijnen van de Alto familie, wordt Ebenezer Alto genoemd in de buurtbeschrijving als stichter van Bridgeport. Het is waarschijnlijk om aan te nemen dat Ebenezer een (voor)ouder van de Alto familie is.

Hidden SpringsEdit

In Hidden Springs komen we er achter dat Nick een broer heeft genaamd Bert. Hij was eerst een boekhouder van veel Sims in Bridgeport voordat hij naar Hidden Springs vertrok met een grote som geld in zijn zakken. Hierdoor en door de buurtbeschrijving van Bridgeport is het waarschijnlijk dat Nick, Vita en Holly ook uit Bridgeport komen en dat dat dus misschien de origine van de familie is.

Lunar LakesEdit

In Lunar Lakes, een wereld gezet ver in de toekomst komen afstammelingen voor van de Alto familie. Trenton, zijn vrouw Eleanor en hun zoon Jareth wonen op deze bijzondere plek. Alhoewel de familie minder kwaadaardig lijkt, heeft Trenton nog veel problemen met de buren. Eleanor is echter erg geliefd en bevriend met bijna alle Sims die Trenton minachten.

Sunlit TidesEdit

Griffin Alto woont in Sunlit Tides, een wereld uit De Sims 3 Store. Hij is verloofd met Tenika Wahine, maar haar familie doet alles om de twee uit elkaar te krijgen.

De relatie tussen Griffin en de Alto families uit Hidden Springs en Sunset Valley is onbekend, ook lijkt hij niet direct op een typische Alto, aangezien hij over het algemeen een goede Sim is. Het kan dat hij een nakomeling van Holly is.

Isla ParadisoEdit

Isla Paradiso is de laatste wereld waarin nieuwe leden van de Alto familie verschijnen. Alfonso woont hier samen met zijn vrouw Lopita en dochter Ashley. Alhoewel de familiebanden met andere leden van de familie niet bevestigd worden is het goed mogelijk dat Alfonso een jongere broer, of naast familielid van Nick en Bert is, de drie lijken namelijk erg op elkaar. Ook heeft Alfonso de meer valsere manier van zaken doen net zoals Nick en Bert. Als het om kapitaal draait zijn ze ook één van de rijkere Alto families.

De relatie tussen Alfonso en Lopita is niet goed, wat waarschijnlijk komt door Alfonso die vreemdgaat met Florita Hernandez en bovendien een buitenechtelijk kind met haar verwacht.

FamilieledenEdit

StamboomEdit

Vraagteken
Ebenezer Alto
 
Olin Ojeda
Olin Ojeda
 
Yelena Ojeda
Yelena Ojeda

Nick Alto
Nick Alto
 
Vita Alto
Vita Alto
 
Bert Alto
Bert Alto
 
Lopita Alto
Lopita Alto
 
Alfonso Alto
Alfonso Alto
 
Florita Hernandez
Florita Hernandez
 
Teodor Medina
Teodor Medina

Holly Alto
Holly Alto

Ashley Alto
Ashley Alto
 
Vraagteken
Ongeboren Baby Hernandez
 
Palmira Medina
Palmira Medina

Griffin Alto
Griffin Alto

Trenton Alto
Trenton Alto
 
Eleanor Alto
Eleanor Alto

Jareth Alto
Jareth Alto