FANDOM

Neboli non-playable character, non-player controlled či zkrátka nehratelná postava je Simík, kterého není možné ovládat. Většinu z nich je možné v průběhu hry získat do aktivní domácnosti, existuje však několik výjimek, zejména u starších her.

NPC Simíky najdete ve všech hrách: The Sims, The Sims 2, The Sims 3 i The Sims 4. Existují dva typy NPC, tím výrazně početnějším jsou měšťané, či, chcete-li, sousedé. To jsou ti Simíci, kteří se chovají stejně jako ostatní Simíci ve městě, s tím rozdílem, že nemají bydliště. Druhým typem, tedy tím, kterému se věnuje tento článek, jsou NPC vygenerovaní speciálně pro určitý druh činnosti. Typickým příkladem jsou pošťáci, uklízečky a zloději, ale také Smrtka, džin či mýval.

The Sims (tato kategorie potřebuje doplnit)Editovat

Vyjma měšťanů mají NPC v prvním díle The Sims velice omezenou škálu interakcí. V herních složkách mají definováno jak své jméno a vzhled, tak způsob, jakým se budou chovat a zda-li je vůbec možné s nimi interagovat.

Obytné pozemkyEditovat

Služby Editovat

Tyto Simíky je možné si najmout pomocí telefonu, pokud potřebujete výpomoc v domácnosti.

Uklízečka Zahradník Opravář Donáška pizzy Chytač klaunů Catering Odchyt zvířat Masáž Sluha

The Sims 2Editovat

Možnosti interakcí s NPC v druhém díle hry jsou o poznání širší. Pokud zrovna neprovádějí některou ze svých činností, je možné se s nimi socializovat jako s normálními měšťany. Vzhledem k tomu, že jejich složky jsou mnohem více propracované, mohou tyto postavy mít libovolné, hrou náhodně vybrané jméno, vzhled i pohlaví, stále však nosí přednastavenou uniformu. Jsou celkově inteligentnější a dělají racionálnější rozhodnutí, ale existují i výjimky. V jednom sousedství jsou obvykle tři NPC Simíci od každého druhu (tři zloději, tři donašeči pizzy, atd.) Pokud některý z nich zemře, stane se hratelným, nebo se promění ve vlkodlaka či upíra, hra automaticky vygeneruje nového Simíka, který zaujme jeho místo. Pokud se NPC stane čarodějnicí, bude své zaměstnání vykonávat dál, místo pracovního oděvu však začne nosit čarodějnické šaty. Pokud máte nainstalovaný dodatek Univerzita, bude mýt každý NPC vzpomínku na kolej, nezávisle na tom, zda tam skutečně byli.